2012. március 21., szerda


Meg vagy sértődve?

2Tim2:24-26
    "De az Úr szolgája ne viszálykodjék, hanem legyen barátságos mindenkihez, tanításra    alkalmas és türelmes,
aki szelídséggel neveli az ellenszegülőket,hátha az Isten megadja nekik egyszer,hogy megtérve megismerjék az igazságot, és felocsúdjanak az ördög csapdájából,aki foglyul ejtette őket, hogy akaratát teljesítsék."

Sajnos a sértődés mindennapos dolog. Rosszul szolnak hozzád a munkahelyeden, nem úgy viselkedik a barátod, barátnőd ahogy szeretnéd, nem értesz egyet a szülőkkel?...ekkor jön a sértődés...és miért ? Mert nem úgy van ahogy te akarod!
 Egy ideje már olvasgatom John Bevere könyvét aminek a címe:A sátán csalija (Élj szabadon a sértődés halálos csapdajától). Nagyon megfogott a könyv. A sátán csalija leleplezi az egyik legmegtévesztőbb csapdát, amellyel a sátán eltéríti a hívőket Isten akaratától-a sértődést. 
A múltban voltak kapcsolataim amikre azt mondanám a jelen időben, hogy minden renbe jött és  már nem hatnak rám a megtörténtek. Ahogy ezt a könyvet olvastam , rájöttem, hogy messze nincs így. Átvágtak olyanok akiktől nem vártam volna, kiábrándultam olyanokból, akikből nem kellett volna, és én lennék a megsértődött.Minél nagyob  az elvárás, annál nagyobb a csalódás, persze azt nem láttam meg, hogy én is hibás vagyok dolgokért. Nagyon megérintett ez  a könyv és rá kellett jöjjek arra , hogy  a sértődésem gátolta azt, hogy meglássam a saját hibáimat, és könnyebb volt a hibát másra háritani.  A másik dolog amire felfigyeltem a könyvben az az, hogy ha már csalódtál emberekben, egy idő után nehezebben nyílsz meg ismeretlenek felé. Ebben is van valami. Kevesebbet adsz magadból , azért mert félsz a csalódástól.
 "Ha egy kutyát leforráznak forró vízzel, akkor még a hideg  víztől is félni fog" Sajnos sokan vannak olyanok akik félnek a hideg víztől ami felfrissíthetné őket, mert valamikor megégették magukat és nem tudnak megbocsájtani.  Lehetetlen egészséges kapcsolatot kiépíteni valakivel, aki keserűen és sértődötten lépett ki egy másik kapcsolatból. Ebben is van valami. Kevesebbet adsz magadból , azért mert félsz a csalódástól, az újabb   sérülésektől. Ezektől meg kell szabadulni. Ha nem teszed ,akkor a sátán szolgálod aminek ő nagyon örül.  
Én eldöntöttem hogy nem szolgálom ezzel az ördögöt, mert én Isten gyermeke vagyok. Hálás vagyok azért, hogy kivett a vakságból és megláttam azt hogy nincs jogom megsértődöttnek lennem, de nem is szabad a sértődöttséget beengednem az életembe. Miért is? Azért mert az nem Istentől van, és ami nem Tőle van az nem válik a javamra.    És még valami! A szeretet elfelejti a rosszat, hogy reménye legyen a jövőre, és nem akármilyen remény! Igyekszek és akarok is egy Istennek tetsző életet élni de nem sértődöttséggel körülkötve.     Te hogy vagy ezzel?rabja akarsz maradni az ördögnek, vagy Isten akaratát akarod cselekedni?  A győzelem a sátán felett már a miénk, a kérdés hogy a tied is?
Kívánok nektek egy győzelmes életet!


1 megjegyzés: